Kim Allaha Ulaşmayı Dilerse Allah Onun Ruhunu Mutlaka Kendisine Ulaştırır

İşte O, Yüce Rabbimiz sizlerin mutlu olmanızı istiyor.
Mutlu olmanızın ise başlangıcı bir tek dilektir: Allah’a ulaşmayı dilemek... Bunun karşılığı da 3. kat cennet ve dünya saadetinin yarısından fazlasıdır.

“Bu ne biçim alışveriş!” demeyin. O, Allah... Sonsuz verilerin sahibidir. Herşey O’nundur! Bilin ki kanunu, adalet üzeredir. Yani Allah sadece hakedene, hakettiğini verendir.
Ama birçok kişi Bize müracaat ediyor. Diyor ki: “Ben Allah’a ulaşmayı diledim.”
Biz diyoruz ki: “Peki namaz kılmayı seviyor musun? Durum ne?” “Yok...” diyor.
“Peki, ya oruç tutmak?” diyoruz: “Eskisinden bir farklılık yok!”
“Zikir yapmak?” “Hiç yapamıyorum zikirlerimi...” diyor.
Biz: “Bu kadarı yeter! Sevgili evlâdım, sen Allah’a ulaşmayı dilememişsin. İblis seni bu konuda sağlam bir şekilde aldatmış...” diyoruz. “Ama ben diledim, hem kaç defa diledim...” diyor.

Biz de ona tarih kitabı hikâyesini anlatıyoruz. Hani çocuk tarihten ikmale kalmış. Ertesi gün imtihana girecek, babası tarih kitabını vermiş evlâdına:

-Oğlum al, bu kitabı oku sabaha kadar. Eğer sabahleyin bu kitabı bitirebilirsen sana şu kadar para vereceğim, demiş.
Sabahleyin çocuk babasına:
-Baba, kitabı okudum, bitirdim. İmtihana girmeye hazırım, ver bakalım şimdi paraları, diyor.
Babası:

-Yavrum, sen o kitabı okumamışsın!
Oğlan gene ısrarda:

-Baba, nereden biliyorsun okumadığımı? Okudum, bitirdim kitabı. İmtihana gireceğim ama sen bana imtihanı geçince değil, kitabı bitirince parayı vereceğini söylemiştin, hadi ver parayı şimdi.
Babası diyor ki:

-Ver kitabı bana!
Veriyor. Babası kitabın son sayfasını açıyor, para orada...

-Eğer kitabı okumuş olsaydın, o son sayfaya mutlaka gelecektin ve parayı orada görecektin. Ve zaten alacaktın, bana da gelmeyecektin, diyor.