Gök Kapılarını Titreten Dua

Asri Saadette ticaretle ugrasan bir tacir mümin vardi. Bu tacir
ticaretinde helal harami gözetir. Allah ve Resulü için bu ticareti
yapar, herkesin hakkina riayet ederdi. Ticaretini Sam ile Medine
arasinda gerçeklestirir çogunlukla da ticaret kervanlari ile
hareket etmez, tek basina yolculuk yapmayi severdi.

Bir alacagini almis, satacagini da satmis ve Sam'dan
Medine ye dogru hareket etmisti. Epeyce yol almisti ki, bastan
asagi silahli bir eskiya ile karsilasti. Eskiya bu mümin
taciri tehdit etti;

"Mallarini suraya indir, develerini de su agaca bagla."
Mümin tacir:

"Mallarim senin olsun, beni birak gideyim.

Eskiya;

"Bugüne kadar soyup da öldürmedigim kimse yok Senin hem mallarini
alacagim, hem de canini."

"Madem beni öldürmeye kararlisin, senden son bir talebim var"

"Söyle talebini"
"Ben Müslüman'im abdest alip, iki rekât namaz kilayim ondan
sonra beni öldür."

Eskiya izin verir. Tacir önce abdestini alir, sonra da Iki rekât
namaz kilar ve ellerini Rabbine açar:

'Ya Vedud! Ya Vedud! Ya Ze'l-arsi'l-mecîd! Ya Mübdi, Ya
Mu'id! Ya Fe'aalün lima yürid! Eselüke bi-nuri vechike'l-lezi
mele'e erkane arsike ve es'elüke bi-kudretike'l-leti kadderte
biha halkake ve bi rahmetike-lleti vesiat külle seyin. La ilahe illa
ente. Ya Mugis, egisni! Ya mugis, egisni! Ya mugis, egisni!


Mümin tacirin duasi bitmisti ki, çok garip bir hadise meydana
gelir. Birden beyaz bir at üstünde yesil elbiseli, elinde de harbe
olan bir süvari peyda oldu. Eskiya sasirmis, ne yapacagini
bilemez bir durumda idi. Eskiya, taciri ve mallari unuttu, ortaya
çikan bu süvariye saldirdi. Süvari bir darbe ile eskiyayi yere
düsürdü.

Süvari tacire dönerek: "Öldür bu eskiyayi" dedi.

"Ben hayatimda kimseyi öldürmedim, insan öldürmeyi hos görmem.
Beni bagisla."dedi.

Sonra süvari eskiyayi bir darbe ile öldürdü.

Tacir sordu: "Sen kimsin?"

"Ben üçüncü kat gökte duran bir melegim. Bu adami öldürmeyi
Allah Teala bana nasip etti. Sen namazindan sonra ellerini kaldirip
duaya basladiginda, gök kapilarinin çalindigini duyduk,
öyle siddetle çaliniyordu ki. Mühim bir hadisenin oldugunu
anladik. Ikinci defa dua ettiginde gök kapilari açildi.
Üçüncü defa dua ettiginde, Allah Teala, Cebrail Aleyhisselam'i
görevlendirdi.



Cebrail Aleyhisselam söyle dedi:

'Dua eden falan mümini kim kurtaracak" Ben talep ettim de
görevlendirdiler. Ey Allah Teala'nin mümin kulu! Iyi bil ki!
Senin yaptigin bu duayi kim yaparsa Allah Teala onun
sikintisini giderir, ona yardim eder."

Bu hadiseden sonra mümin tacir yola koyulur ve Medine'ye varir.
Solugu Kâinatin Efendisi SallAllahu aleyhi ve sellem'in huzurunda
alir ve basindan geçen hadiseyi anlatir. Taciri dinleyen
Kâinatin Efendisi SallAllahu aleyhi ve sellem söyle buyurur:

"Muhakkak ki, Allah Teala sana esma-i hüsnayi telkin etmis. 0
isimlerle Allah Teala'ya dua edilirse, istenen verilir."