Kardeşler.!


Bir kimse, Sâdât-ı Kiram Efendilerimiz'in 5. halkası olan İmam Câfer-i Sâdık Hazretleri'nin yanına gelmiş ve şöyle demiş;


-Ey Efendim.! Ben bir bahçe satın aldım. Her bakımdan verimli ve güzel bir bahçe olmasına rağmen; bütün işlerim tersine döndü ve evimin düzenini bozdu.! Sebebi ne olabilir.?


Câfer-i Sâdık Hazretleri adama;


-Acabâ, bahçe seni meşgul etti de; namazını hafife mi aldın.?


diye sormuşlar. Adam;


-Hayır efendim. Aksine; Allah'a şükür etmek için daha çok îtinâ gösteriyorum.


diye cevab vermiş. Câfer-i Sâdık Hazretleri;


-Pekî, âilenden namazı hafife alan var mı.?


diye sormuşlar. Adam;


-Efendim; onlar, benden daha çok bu konuya hassaslar.


diye cevab vermiş. Câfer-i Sâdık Hazretleri;


-Bahçede çalışan işçilerin içinde, namaz kılmayan veyâ namazı hafife alan var mı.?


diye sormuşlar. Adam;


-Yok efendim.! Bahçede çalışan işçiler de, îman ehli kimseler.


diye cevab vermiş. Câfer-i Sâdık Hazretleri; elini başına koymuşlar, gözlerini kapatıp, bir müddet sükût etmişler. Başını ânîden kaldırmışlar ve şöyle buyurmuşlar;


-Bahçenin sonunda, kurumaya yüz tutmuş bir ağaç var. O ağaçta, bir karganın yuvası var. O yuvada bir kemik var. O kemiği al ve bahçenden uzaklaştır.!


Adam yerinden kalkmış ve hızla, Câfer-i Sâdık Hazretleri'nin buyurdukları yere doğru gitmiş. Câfer-i Sâdık Hazretleri'nin haber verdikleri gibi; ağaçtaki yuvaya çıkmış ve kemiği bulmuş.


Aldığı gibi, hemen bahçeden çıkmış ve uzak bir yere atmış. Sonra, Câfer-i Sâdık Hazretleri'nin yanına dönmüş; kemiğin ne olduğunu sormuş. Câfer-i Sâdık Hazretleri adama; gitmesini, daha sonra gelmesini söylemişler.


Adam gitmiş; her gün işleri daha da güzelleşiyormuş. Bir müddet sonra, tekrar Câfer-i Sâdık Hazretleri'nin yanına gelmiş. Ve o kemiği sormuş. Câfer-i Sâdık Hazretleri şöyle buyurmuşlar;


-O, namaz kılmayan bir insanın kemiği idi.! Şiddetli yağmur, mezarını tahrib etmiş; kemikleri dışarı çıkmıştı.! Karga, yuvasını yaparken O'nu bulup; yuvasına getirmişti.


O kemik senin bahçende olduğu için; işlerin ters gidiyordu.!