Nur Kaynağın Anahtarı


Nur Kaynagin Anahtari
MEVLANA SHEYH NÂZIM AL-HAQQÂNÎ,

Lefke, Kibris, Sohbet Yaum al-ahad, ~ 20. Rabia ath-thani 1428 / 6. Mayis 2007

As-salamu‟alaikum!
As-salam qabla l-kalam!
Resulullah (s.a.v.) Peygamber, en çok saygi gören peygamber, en çok sevilen, en çok övülen peygamber, der ki: “Konusmadan önce Selam getirin”.
Bu onun sünnetidir, kutsal yoldur, insanlari cennete götürür. Resulallah‟in ögüdünü tutun, ve As-salamu „alaikum, söyleyin.
Insanlar, evliyalarin, destegini istemeleri lazim. Çünkü onlar bu dünyada olan herseyi ve gökleri yönetirler. Insanlar zayif ve destege ihtiyaçli oldugunu bilmelidirler. Ve bizler: “A‟udhu bi- llahi mina sh-shaitani r-rajim” dememiz lazim. Bilmemiz gerekiyor, kim o, bizlerin göklere ulasmamiz için yolumuzu kesen. Insanlarin bilmeleri lazim onun kim oldugunu. Düsmandir ki, insanlarin yollarini kesip Rabblerine ulasmamalari için ugrasan. Onlarin Yaraticisi Cenab‟i Allah. Bu yüzden, bizler “A‟udhu bi-llahi mina sh-shaitani r-rajim” dememiz lazim.
Ya Rab, bizler Seytandan sana siginiriz, çünkü o ilk isyan eden, senin Ilahi huzurunda “Kabul etmem, emir ettigini yapmayacagim” diyen yaratik idi. Göklerin ilk isyanci veya isyankâr yaratik Seytan idi.
Ve bizlerin “A‟udhu bi-llahi mina sh-shaitani r- rajim” dememiz lazim! Ya Rab, bizler Seytandan sana siginiriz, çünkü o Ilahi huzurunuzda kötü davranista bulundu, en kötüsünden!
Hiç kimse Ilahi huzurunda “Hayir!” diyemez. O kim ki, Rabbiyle, onun Yaraticisiyla tartissin! Bu nasil olabilir? Kötülerin en kötüsü olmalidir ki, Yardanla veya onun Yaraticisiyla tartisan. Bu nedir? Hangi yaratik ayaga kalkar ve der ki: “Ya Rabbim, emrettigin dogru degil, yalnistir. Nasil gidipte ona secde edigim, ben ki ondan binlerce ve binlerce sene önce yaratilmisim. Ben her zaman sizin Saninizi söylerim ve ibadet ederim. Ve benim itaatkâr olmam, belki Ilahi huzurunuzda kabul oldugunu zannederdim. Sizin için yaptiklarimi kabul edeçeginizi
düsünüyor ve ümit ediyordum ve Sizin tarafinizdan mükâfatlandirilacagimi bekliyordum. Fakat simdi görüyorum ki yeni bir yaratik yaratmissiniz. Oysa o Sizin için hiç bir sey yapmadi, bir secdesi bile yok. Ben ki yer ve göklerde Sizin için secdesiz bir yer birakmadim.
Ve ben Sizden mükâfat beklerken, bana diyorsunuz ki: “Kos, Âdeme (insanogluna) secde et, ona yönel.
Ilahi duyuru geldi: “Kimsin sen! Ilahi huzurumda bu harareti yapiyorsun. Kimsin sen! Yaradan‟inla tartismaya kalkiyorsun Seytan! Seytan git, sen kimsin Benimle tartisiyorsun. Çabuk çik Ilahi huzurumdan, hemen! Ben ki seni Ilahi huzurumda kabul ettim. Oysa sen simdi bunlari söylüyorsun, âlemlerin Rabbine, herseyi ve seni Yaratan‟a. Karsima geç ipte “Ben secde etmiyorum, ona hiç yönelmiyecegim diyorsun.” Defol, git, yaratiklarin en kötüsü!”
Ve o, o kadar kötü bir yarattik ki, âlemlerin Rabbini ve Yaradani‟ni umursamiyor ve Yaradani‟na diyor ki, „ben secde etmem‟.
Bu Âdem ogullarina ilk ders, bilmeleri lazim. O, yaratilmislarin en kötüsü!
Ve o Yaradan‟indan uzaklasip, geri döndü. Âdem, Hava ve onun nesillerine dogru yönelip, dedi ki; “Yemin ederim ki, beni bu duruma düsüren o yeni yaratiklarin pesinden kosacagim, ama Senden bir müddet istiyorum. Senin tarafindan görevlendirilmisleri beni sevmelerini saglayacagim, Seni dinlettirmeyecegim, sana itaat ettirmeyecegim ve sana secde ettirmiyecegim. Kötülügümü yapacagim, iyiligimi degil! Tüm insanogullarin, Âdem ve Havanin neslinden gelen herkesin içinde, sana kulluk yapan birini bulamiyacaksin.”
Ve Ben dedim ki: “Onlari, istedigin kadar kötü yola sürüklemeye çalis ve onlarin seninle tartismalarini sagla ve akibetlerinin ne olacaklarini tartistir.”
“Sana kulluk yapmamalari için elimden gelen her kötülüge basvuraçagim. Ve onlar kullugunu unuttuklari an, Senin onlara verecegin ve bana vermedigin, o gerçek huzuru, mükâfati alamayacaklar.”
Bu nedenle, ey insanlar, bunu düsünmeniz lazim. O sizin en kötü ve tehlikeli düsmaninizin oldugunu bilmeniz gerekir. Bu yüzden “Bismillahi r-rahmani r-rahim” den önce “A‟udhu bi-llahi mina sh-shaitani r-rajim” söyleyin!
Ey Rabbimiz, biz sana siginiriz. Bu tehlikeli düsmananin tuzaklarindan ve bizleri itaatkârliktan itaatkarsizliga sürüklemesinden koru.
Evet, “A‟udhu bi-llahi mina sh-shaitani r-rajim” demeniz gerekiyor.
Ya Rab, bizleri Yüce Saninizla bu kötü Seytana karsi koru. Bizleri öyle bir makama ulastir ki, bana ve bizlere ulasamazsin ve bizler bu kötü yaratigin tuzaklarina düsmeden
Size özgürce kulluk yapabilelim. Belki de yaratilmislarin en kötü yaratigidir! Ey
Rabbimiz bizleri koru.
Rabbimize karsi itaatten bahsettigimizde, bu itaatin temelidir.
Seytan bizi cagiriyor: “Gel, gel bana. Benim yoluma gel, ben seni nurlu hayata yöneltecegim.
Kazanacaksin ve özgürce bütün zevklerini yasayacaksin.”
Tuhh (Seyhimiz tükürüyor) inek seytan, ona tükürün (müridler tükürüyorlar)!
O lanetlenmis der ki: “Sizlere tuzaklar hazirlaya bildigim için çok mutluyum.”
Bizde diyoruz ki: “Senin tuzaklarin hiçbir seydir! Biz Rabbimize siginiriz. Allah‟in tuzaklari seni, senin tuzaklarini ve senin yolundan gidenleri yakalayacaktir. Sana yönelenler ayni senin gibidir ve bu dünyada bulunan Ilahi tuzaklara düseceklerdir!”
Allah bizi affetsin ve bizleri anladiysaniz, “Bismillahi r-rahmani r-rahim” söyleyin. Sonsuz seref vardir, Bismillahi r-rahmani r-rahim diyen herkese! Ya Rabbi bizleri, zayif kullarini, sereflendirdin! Çok çok zayif olmamiza ragmen, bizlere sonsuz deryalar bahsediyorsun.
Yüce Allah der ki: “Ey kullarim, eger bir zor duruma düserseniz, çözüm bulamazsaniz, Bana seslenin ve “Bismillahi r-rahmani r-rahim” deyin. Bu benim tarafimdan size verilen bir kiliç, bir güçtür. Bunu Seytan‟a ve onun askerlerine karsi kullanin. Seyhim ve müridleri 19 defa „Bismillahi r-rahmani r-rahim‟ söylüyorlar.”
Ne kadar tatli, ne kadar güçlüdür ki eger o kimse aya kalktiginda, eger her kim olursa olsun aya kalktiginda, eger zayif birisi aya kalktiginda bu sözü söylerse, kalkisi güçlü olur. Bu güç göklerden sana ulasir, ey insanoglu!
Fakat öyle aptallar da var ki seytani takip ederler. Birakin onu! Gelin ve “Bismillahi r- rahmani r-rahim” söyleyin!
Masallah‟Allah, SubhanAllah, SultanAllah, Yüce Rabbimiz bizlere seref vaadetti. Bu nedenle günde en az 40 defa: “Bismillahi r-rahmani r-rahim” deyin. Yüz (100) defa derseniz daha iyidir. Yüz
defa “Bismillahi r-rahmani r-rahim” demen, senin günde 24 saatin içinde 5 dakikani alir.
Fakat sana öyle güçler gelir ki, hem bedenini hem ruhunu gidalandirir.
Beyinsiz olmayin, bu anahtar sana göklerden vaad edilmistir. Her soruna çözüm getirir, kapali kapilari açar.
Yüce Allah vaad etmistir; “Kim ki „Bismillahi r- rahmani r-rahim‟ derse, onun kapali kapisini açarim.”
Celle Cellalu Hu sonsuza dek bütün kapilari açar. O‟nun kullari hazineler kullaniyorlar ise, dünyevi degil ama Ilahi hazineler kullaniyorlarsa, onlar için kapilar açilacaktir.
Ey insanlar gelin ve dinleyin, yeterince içki içtiniz, sarhos olacaksiniz! Hayir! Uyanik olmaniz lazim, uyanin, en az 40 defa “Bismillahi r-rahmani r-rahim” diyebilmeniz için zaman bulmaniz lazim! Eger günde 100 defa demek istiyorsaniz, o tamamdir.
Bazen insanlar bana gelip derler ki: “Ey Seyh efendi, bizler Tarikata kosuyoruz, Ilahi yola kosuyoruz, fakat bizim çabalarimiza ragmen hiç bir seye ulasamiyoruz. Siz bu konuda ne düsünüyorsunuz?
Bende derim ki: “Ben size bir sey verecegim.
Eger siz onu yapabilirseniz, sizler, gökten bir açilisa, hazir olacaksiniz.
“O nedir?”
“Sabah namazindan sonra günes dogana kadar 1000 defa “Bismillahi r-rahmani r-rahim” demeniz lazim ve bunu 40 gün boyunca yapacaksiniz. Ondan sonra gökten nur isiklari sana gelecektir, 40 gün boyunca bu isiklar kuvvetlenecektir ve en sonunda Melaik‟ut cennetinin ne oldugunu göreceksin.
Seyhimiz müridlerle sakalasip: “Ne zaman ezan okundugunda diyoruz ki, zamaniz yoktu. Bizler agliya cagiz, hiçbir sey göremedik.”
Sonra buyuruyor ki: “Ve Allah‟in izniyle, nasibimizde ne varsa yapacagiz”.
Ve 40 gün içinde bir nur gökten kalbe inecektir. Ve biz bu yolu takip edersek, bir kaynak bulacagiz, nurlarla dolu bir çesme. Bu dünyaya ait degildir, göklere aittir. Senin bir füze almana gerek kalmaz. Sen o kadar güçlü olacaksin ki, füzeleri bir saniye içinde yok edebileceksin.
O kadar güçlü bir yaratiksin, Fakat kendini bu güç kaynaga odaklanmiyorsun, oysa bu derece Yüce Allah‟tan bize vaad edilmistir. Kendimizi bu pürüze sokmuyoruz. Bu yüzden derler ki biz bittik.
Ey insanlar, bu nedenle sizlere önce kullugun temelini ögretiyoruz.
Eger biz temelini yapamiyorsak, Ilahi huzurunda hizmet yapamazsin! Bu yüzden, biz bir saglam temel yapmaya çalisiyoruz, o zaman sizlerde bunun üzerine insa edebilirsiniz, Allah bizi affetsin (âmin). Isin basinda olmamiz yeterlidir ve biz sadece: “Bismillahi r-rahmani r- rahim” söylüyoruz. Biz anlatiyoruz, fakat anlattiklarimizi da yasasak, belki önümüzdeki Pazar gün, önümüzdeki ay, önümüzdeki yil, önümüzdeki asir, fakat bu hiç bitmez. Ey insanlar sonsuz hayat için yaratilmissin. Sonsuz hayata ulasabilmek için çalis. Cenab‟i Allah sonsuzdur ve gercek kullarina bu sonsuz deryadan bir seyler vaat etmistir. Daima, Ilahi huzurunda bulunmamiz için, Allah bizi affetsin ve Efendilerin efendisi Seyyidina Muhammed‟in
(sallallahu aleyhi vesselam) yüzü suyu hürmetine,